2010 m. rugsėjo 2 d., ketvirtadienis

MORKŲ PYRAGAS

Prancūziško stiliaus, migdolinis, pagal David Lebovitz.


Kažkaip pasidaviau ant morkų. Nors morkų pyragas man kažkodėl sukelia kalėdinius jausmus, bet šis visai kitoks. Nėra prieskonių (kurie, matyt, ir primena žiemą), daug riešutų (žinoma, migdolus galima keisti kitais riešutais, pvz., anot autoriaus, graikiniais), mažai miltų, o morkos tarkuojamos ne bulvine trintuve, kaip dažniausiai darau aš, o smulkesne burokine. Pyragas ne per drėgnas, bet ir ne sausas, pats tas. Tiesiog paprastas ir skanus, kvepiantis migdolais ir tinkantis sekmadienio pavakariui prie arbatos...

Reikia:
115 g sviesto;
250 g cukraus (man pasirodė daugoka, tad aš sumažinau iki 200 g);
žiupsnelis druskos;
5 didelių kiaušinių;
225 g migdolų (nuplikytų, nuluptų ir rupiai susmulkintų, galima kapotų peiliu);
90 g miltų;
40 g tarkuotų morkų (man norėjosi daugiau - sutarkavau dvi vidutines morkas, o tai maždaug puodelis su kaupu).

Morkas sutarkuoti smulkia burokine trintuve:


Minkštą sviestą ištrinti su cukrumi ir druska iki purios masės. Po vieną įmušti kiaušinius, po kiekvieno gerai išplakant. Šaukštu įmaišyti miltus, riešutus ir morkas. 
Sukrėsti į kepimo formą...


...ir kepti 160 laipsnių kaitros orkaitėje apie 40 minučių arba kol medinis pagaliukas išlįs sausas.
Pagal autorių reiktų kepti dviejose 23 cm skersmens formose. Tuomet gautume tokius siauručius, plonučius pyragėlius. Aš kepiau vienoje, bet didesnėje 28 cm skersmens formoje, vis vien gavosi ne per storas. Sakyčiau kaip tik. Kviečiu pabandyti... :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą