2012 m. spalio 15 d., pirmadienis

GRYBŲ SRIUBA SU MIEŽINĖMIS KRUOPOMIS

Miške dar yra grybų, o klevų lapai dar per žali. Bent jau pajūry, vos pradėję gelsti ar rausti. Ir gilių šiemet nei vienos nemačiau, matyt, ilsisi ąžuolai šimtamečiai... Nujaučiu, kad  šią žiemą liksiu be gilių kavos. Užtat dangus pilnas išskrendančių paukščių, ypač didingai atrodo į nepamatuojamo ilgio trikampius išsirikiavusios gulbės. Trikampis trikampyje, o tame trikampyje dar mažesnis trikampis. Neapsakomai liūdni atsisveikinimo klyksmai ir taip visą dieną...


Miežinės kruopos vadinamos "biedniokų" kruopomis, mažai mėgstamos, bet labai naudingos, ypač gausios ląstelienos. Iš vaikystės pamenu močiutės miežinę košę su bulvių tarkiais ir gardžiu padažu. Pora šaukštų miežinių kruopų puikiai sutirština bet kokią sriubą, nors ir priduoda neišvaizdų pilkšvą atspalvį. Labai dera su grybais ir žiupsneliu kmynų. Kartais jų nusiperku, paįvairinimui...

Reikia:
litro daržovių nuoviro arba mėsos sultinio (blogiausiu atveju vandens)
100 - 125 g apvirtų miško grybų (dabar pats žaliuokių metas)
nedidelio svogūno
gabalėlio sviesto
2 šaukštų miežinių kruopų
2 bulvių
rauginto agurko arba pomidoro
druskos, maltų pipirų
žiupsnio kmynų
kapotų šviežių petražolių


Paruoštus grybus supjaustykite juostelėmis ir su smulkintu svogūnu patroškinkite svieste.

Kruopas perplaukite vandeniu, gerai nukoškite ir išvirkite sultinyje.

Sudėkite kubeliais pjaustytas bulves. Šioms apvirus, sudėkite grybus. Kai bulvės visiškai suminkštės, įdėkite pjaustyto rauginto agurko arba pomidoro.
Pagal skonį pagardinkite druska, pipirais, įberkite žiupsnelį kmynų. Dar pavirinkite keletą minučių.

Prieš patiekdami, pagardinkite kapotomis petražolėmis...


Šaltinis valstietis.lt



10 komentarų:

  1. Ir pas tave grybienė :) O aš kopūstienę su žaliuokėmis viriau. Miežinės kruopos man tai gėrių gėris :) mėgstu jomis sriubas tirštinti.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Pastebėjau, kad ne pirmas kartas, kai mūsų mintys sutampa. Kas čia dabar :) Miežiai man senoviška kruopa, košę kartais verdu tik sau, jaunoji karta jau nepripažįsta :)

      Panaikinti
  2. Antrinu Rennie dėl miežinių kruopų garbės ;) Ir dar grybienė... mmm.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O man atrodė, kad pasirodysiu pilka kaip ta sriuba su savo miežiais :) Smagu, kad yra, kas prijaučia :)

      Panaikinti
  3. O man labai liūdna,kad gilių šiais metais nėra.Liksim be giliukų kavos...
    Gėlytės įdomios,gražios,nematytos

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Gal ne visur gilių trūkumas, bet panašu, kad po praėjusių labai derlingų metų ąžuolams reikia poilsio. Ir ką čia bepadarysi :)
      O gėlė pavadinimu eševerija :) Man patinka, kad žydėdama viršūnėlėje išsiriečia į širdelės formą..

      Panaikinti
  4. Miežinę košę vaikystėje tėvai virdavo, labai skanu buvo su pienišku spirgučių ir svogūnų padažu. Vienintelės kruopos kurios man pykinimą kelia yra soros ir kynva (ne kruopa, bet vartojama panašiai).
    Ir dar į košių temą - senelis virdavo labai skanią "pusmarškoninę" - bulvinę su ruginiais miltais. Ir padažą pats išvirdavo. Nors ir laikoma biedniokų, bet skani.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Pamenu ir aš pusmarškonę. Mano močiutė dar virdavo ruginių miltų ir ožkų pieno košę. Sakydavo, kad tėvas per karą ant tokios užaugo :) Ne kas :) O miežinė su bulvių tarkiais močiutės verdama man buvo viena skaniausių. Soros ir man nepatinka :(

      Panaikinti
  5. O man avižos depresiją srandžiui kelia. Žinau, kad sveika, bet ačiū ne. O miežinės, Kaip Vilma sako su spirgiais ir pienuku...ko ne vaikystėje?:))) Aš vis į sriubas perlines kruopas dedu, reikės išbandyti ir su miežinėmis, kols dar keli grybai miške auga.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kaip gali avižos skrandžiui nepatikti? Kaip tik, sakyčiau, vaistas.. Bet juk būna, žmogus baisiai išranki būtybė :) Perlines ir aš dedu į sriubas, bet čia jau kaip priedas sriubai, o vat miežinės konkrečiai nejaučiamos ir skaniai sutirština :)

      Panaikinti