2010 m. gruodžio 22 d., trečiadienis

SUVALKIETIŠKA KIAUŠINIENĖ

Su varške, šventinių ir kasdieninių pusryčių paįvairinimui...

Šiek tiek kitokia, bent man, žemaitei, neragauta. Iš R. Ruzgienės knygelės "Lietuvių apeiginiai valgiai" (1992 m.).


Reikia:
6 kiaušinių;
0,5 kg varškės;
2 šaukštų grietinės;
druskos;
2 šaukštų sviesto.

Varškė permalama ar pertrinama per sietelį. Atskirai dubenyje išplakami kiaušiniai ir sumaišomi su varške, įdedama grietinės, druskos. Kepimo forma storai ištepama sviestu ir į ją sukrečiama paruošta masė.


Kepama vidutinio karštumo orkaitėje 15 - 20 min.

Patiekiant į stalą kiaušinienė apšlakstoma lydytu sviestu.

Aš kepiau 200 laipsnių kaitros orkaitėje iš pusės normos gilesniame akmens masės dubenėlyje, tad man kepė apie pusvalandį.



A-ū-ū, suvalkiečiai, ar valgote tokią kiaušinienę? :)

6 komentarai:

  1. Dažnai kepu šią kiaušinienę, kaip greitai kažko norisi iš kiaušinių. Tik mes ją kepame (aš sakau - verdu) be varškės ir ant dujinės. Močiutės paliktas receptas :). Aišku, orkaitėje jį super iššunta ;)

    AtsakytiPanaikinti
  2. mmm, man labai gadžai atrodo šis variantas,ypač patinka, kad dėta varškės. Aš tik gal dar kokiom prieskoninėm žolelėm paįvairinčiau. O kepti inde neuždengus?

    AtsakytiPanaikinti
  3. Lina, aš verdu tai tą, kuri radynoms:
    http://ausrra.blogspot.com/2010/11/puode-virta-kiausiniene-radynoms.html

    Gal tokią turėjai galvoj? O ši būtent ir ypatinga, kad su varške ir kepama orkaitėje... :)

    Ačiū, Sparnuoti. Žolelėmis ir aš kitą kart gardinsiu, ir pipiriukais, nes labai trūksta :)
    O kepti neuždengus, galima skardelėj ar kepimo formelėj. Dar galvoju, kad jei vietoj druskos dėt cukraus, gautųsi saldi ir skani su uogom... :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. A-u-u , esu gryna suvalkiete, bet apie tokia kiausiniene girdziu pirma karta, reikes isbandyti.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Matyt, esate jauna suvalkietė :) Čia senovinis valgis, minėtoj knygelėj aprašytas pagal senolių receptą :) Bet skanus!

      Panaikinti
  5. Tėvas suvalkietis, ir kai buvau maža jis kepdavo panašią kiaušinienę su varške :). Dabar ir aš kartais pasigaminu, kai pajuntu nostalgiją vaikystės skoniui :). Tik mes ją kepame keptuvėje, ir varškės mažiau dedam. Skaniausia kepta su sviestu. Man skanus sūrus variantas, neįsivaizduoju tokios kiaušinienės saldžios, tikriausiai būtų panašu į varškės apkepą, ir tai jau nebūtų suvalkietiška kiaušinienė :)

    AtsakytiPanaikinti