2011 m. kovo 16 d., trečiadienis

KRIAUŠIŲ PYRAGAS PAGAL SIMĄ


Pasirodo, net ir šiais laikais vaikai mokykloje mokosi gaminti. Per mitybos užsiėmimus. O aš maniau, kad tik tarybiniais laikais mokykloj mergaitės pyragus ir sausainius berniukams kepdavo... Tik, kažin, ar visur taip?

Nežinia, kiek kuris paauglys - vaikinas prie tokio švietimo nori prisidėti ar prisideda ir nežinau, kuriems - gaminantiems, norintiems išmokti, bandantiems ar tik žiopsantiems (kuo labiausiai tikiu) priklauso mano sūnus Simas, tačiau kriaušių pyragas, kurio receptą parnešė namo, tikrai geras.

 
Skonis šiek tiek priklauso nuo to, kokias rinksimės kriaušes ir ar gausiai mirkysime jas alkoholyje (nes receptas to reikalauja). Suprantama, kad moksleiviai kriaušių niekur nemirkė ir jei namie yra vaikų, to daryti nėra reikalo.
Tačiau, jei mažylių nėra ir jei dėl nenumatytų aplinkybių atsitinka taip (kaip man), kad kriaušės lieka mirkti svaiginančiam gėrime per visą naktį, pyragą galės valgyti tik suaugę. Ir tai nereiškia, kad jis bus mažiau skanus, anaiptol...

Pyragui labai tiktų kietesnės, bet sultingos kriaušės, kurios kepant nesubliūkšta, bet išlieka tvirtos. Aš rinkausi azijietiškas, pavadinimu "nashi" (kažkas tarp kriaušės ir obuolio).


Pyragui reikia:
3 kriaušių;
3 kiaušinių;
pusės puodelio cukraus;
pusės puodelio miltų;
šaukštelio cukraus su vanile;
nubraukto šaukštelio kepimo miltelių;
šiek tiek cinamono viršui;
poros šaukštų kokoso drožlių;
100 ml brendžio (aš naudojau viskį, bet tai apskritai nėra būtina).
(Mano puodelis 250 ml).

Kriaušes nuplaukite, nulupkite, perpjaukite per pusę (jei didesnės, į keturias dalis), sudėkite į indą, užpilkite brendžiu ir pamirkykite apie 15 minučių (aš dar pabarsčiau cukrumi ir užlaisčiau citrinos sultimis).
Kiaušinių baltymus atskirkite nuo trynių. Trynius gerai išsukite su cukrumi ir vaniliniu cukrumi. Suberkite miltus, sumaišytus su kepimo milteliais ir gerai išmaišykite.
Baltymus išplakite iki standžių putų ir, geriausia, mediniu šaukštu atsargiai įmaišykite į tešlą.
Tešlą supilkite į kepimo formą, ant viršaus išdėliokite nuvarvintas kriaušes. Paskenduoles apibarstykite cinamonu ir kokoso drožlėmis:


Pyragą kepkite 180 laipsnių kaitros orkaitėje apie 30 - 40 minučių, kol paviršius paruduos ir pasidengs skaniai traškia plutele:


Už tas "girtas kriaušes" pyrage kai kas mane labai barė. Bet aš pastebėjau kitką - kad net ir "žiopsojimas" mitybos pamokų metu suteikia tam tikro supratimo apie maisto gaminimą... :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą